diumenge, 28 de setembre del 2008

Aprenentatge significatiu

Sovint volem que els nostres alumnes aprenguin significativament i quantes vegades no es tenen en compte els aspectes que comporten l’aprenentatge significatiu. Per exemple, el fet de passar per alt que els infants relacionin el que saben amb el nou contingut. Per fer això és necessari que els alumnes ho expressin i jo pregunto: se’ls hi dóna temps per poder fer aquesta connexió, que ho expressin i que els educadors/es sàpiguen en quin punt del coneixement es troben els alumnes per poder-lo ampliar?

Perquè es doni l’aprenentatge significatiu no és només que s’assimili la informació, cal revisar-la, modificar-la, enriquir-la i actualitzar els esquemes de coneixement. I perquè això succeeixi cal atribuir un sentit a l’aprenentatge, és a dir, saber per quina raó s’està aprenent. I jo també pregunto: els educadors/es generalment expliquen la funcionalitat? Quantes vegades es diu com es farà l’activitat però sovint s’oblida el per què. L’alumne ha de saber que ha d’aprendre, com ho ha d’aprendre i perquè ho ha d’aprendre.
Personalment crec que tinguin l’edat que tinguin els infants cal que sàpiguen aquestes tres qüestions i així podran comprendre els objectius d’aprenentatge i assolir-los com un objectiu personal.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Tens tota la raó. Tingiun l'edat que tinguin hem d'explicar-ho.
Bea